İKİ LOBUM BİR OLURSA
Bu proje beynin baskın olmayan tarafını harekete geçirecek etkinliklerle loblar arası etkileşimi arttırarak her iki lobun birlikte çalışmasını sağlamak ve beynin potansiyelini daha etkin kullanmayı amaçlayan bir eTwinning projesidir. Proje sağ ve sol lobun etkileşimini arttırmaya ve kullanılmayan lobu aktifleştirmeye yönelik etkinliklerle öğrencilerin zeka gelişimine katkıda bulunmayı, öğrencilerin ders başarılarına dolaylı yoldan katkı sağlamayı hedefliyor. Proje şubat ayında faaliyete başlamış olup Nisan ayında tüm etkinliklerini tamamlamıştır.
Projenin kuruculuğunu Şanlıurfa Kırkmağara İlkokulu sınıf öğretmenlerinden ELİF ALTUNGEYİK ve İstanbul Ahmet Rasim İlkokulu sınıf öğretmenlerinden PINAR ÖZGEL paylaşıyor. Proje farklı şehirlerden 10 ortak ile birlikte yürütülmüştür. Projede her ay farklı etkinlikler uygulanmıştır.
Bu etkinlikler şu şekilde: Diğer Elim İş Başında: Öğrenciler kullanmadıkları el ile yazı yazıp resim çiziyor. Aynadan Okuyorum: Öğrenciler yazıları aynadaki görüntüsü şeklinde yazıp okuyor. Bil Bul Eşleştir: Öğrenciler bilmece oyunu oluşturuyor. Q - Bitz Öğreniyorum: Öğrenciler görsel zeka oyunu oynuyor. Lobdan Loba Bir Yol: Öğrenciler iki elini aynı anda kullanmaları gereken oyun oynuyor. Resimler Dile Geliyor (Resfebe ) : Öğrenciler resfebe tekniği ile öykü yazıyor. Bardakların Ritmi: Öğrenciler bardakla ve elleriyle ritm oluşturuyor.