
Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin, ek ders saatlerinin tespiti ve tahakkuk işlemlerinde ülke genelinde uygulama birliğinin sağlanması, yönetici/öğretmenlerin üzerlerinde bulunan ders yüklerinin ayrıntılı bir şekilde görülebilmesi amacıyla oluşturulan Ek Ders Modülünün tasarım süreci tamamlanmıştır.
Modülden Mebbis, E-Okul, E-Kurs, E-Yaygın vb. modüllerden veri çekmektedir. Modülün sağlıklı çalışabilmesi için aşağıdaki işlem mutlaka yapılması gerekmektedir.
1-Mebbis e-Personel Modülünde Yapılması Gerekenler
Görev kaydının güncel olup olmadığını kontrol ediniz.
Görevlendirme kaydının olup olmadığını varsa doğru olup olmadığını kontrol ediniz. Ayrıca görevlendirme ise yani 16. maddeden görevlendirme olduysa "Geçici Görevlendirme" vekalet ise yani 22. madde ise "Vekalet" girilmiş mi kontrol ediniz.
Birden fazla okulda derse giren öğretmenlerin ders tamamlaması girilmiş mi onu kontrol ediniz.
Yönetici ve öğretmenlerin yıllık izin, mazeret izni, sağlık iznine dair veri girişlerinin izin başlangıç tarihinin yer aldığı hafta içerisinde yapılması gerekmektedir.
Öğrenim bilgilerinden Yüksek Lisans bilgilerinin girilmiş olması gerekmektedir.
2-E-Okulda Yapılması Gerekenler
E-Okul ders programını girmek
Ders öğretmen eşleşmesini yapmak.
Seçmeli ders haftalık dağılımını yapmak.
Sınıf öğretmenlerini işlemek
İkili eğitimi kontrol etmek
3-E-Kurs Modülünde Yapılması Gerekenler
Destekleme ve yetiştirme kurslarına ilişkin kurs açma, kapatma, grup birleştirme, kurs/ders planlama işlemlerinin e-Kurs modülüne işlenmesi ve bilgilerin güncellenmesi gerekmektedir.
e-Pansiyon Modülünde Yapılması Gerekenler (Belletmenlik)
Yatılı/pansiyonlu eğitim kurumlarında, pansiyondan sorumlu müdür yardımcısı bilgilerinin
e-Pansiyon modülüne girilmesi ve modül üzerindeki pansiyon nöbet listesi ile belletmen öğretmen
bilgilerinin güncellenmesi gerekmektedir. Belletmenlik haftalık olarak pazar günleri çekilecek.
4-E-Yaygın Modülünde Yapılması Gerekenler
Halk eğitim merkezi müdürlükleri tarafından kurs açma, kapatma, kurs planı değişikliği işlemlerinin e-Yaygın sistemi üzerinden yapılması ve bilgilerin güncellenmesi,
5-e-Bilsem Modülünde Yapılması Gerekenler
Bilim ve sanat merkezi yöneticileri tarafından haftalık ders programı girişinin, e-Bilsem modülü üzerinden yapılması ve bilgilerin güncellenmesi gerekmektedir.
6-Ek Ders Modülünde Yapılacak İşlemler
Ek ders modülü girilip Ders Yükü kısmında her öğretmenin hangi gün kaç saat girdiğini kontrol etmek. Hata varsa tıklayıp yeni değeri yazıp Enter yapmak. Örneğin pazartesi 6 saat dersi var ama modülde 4 saat görünüyorsa 4 saate tıklayıp 6 yapın ve Enter yapın. Toplam ders yükünü kontrol edin. 8. Sınıf rehberlik dersi ders yükü kısmına GİRİLMEZ otomatik gelecektir. Aynı ekranda Ek dersi yeniden hesapla deyin.
7-ÖNEMLİ NOTLAR:
Görevlendirme yöneticiler ikili eğitimden dolayı +2 alamaz. Görüş yazısı mevcut.
8-MEBBİS Veri Tabanında Yer Almayan Veriler Manuel Girilecek Veriler
Nöbet,
Öğrenci sosyal ve kişilik hizmetleri (sınıf/kulüp danışmanlığı),
Destek eğitim,
Evde eğitim,
Hastanede eğitim,
Ders dışı eğitim çalışmaları (egzersiz),
Kurul komisyon görevi,
Yüz yüze eğitim/tam gün tam yıl kurs,
Diğer yönetim görevi (DYK),
Diğer yönetim görevi (İYEP, yüz yüze eğitim vb.),
İşletmelerde meslek eğitimi/staj (koordinatörlük),
Planlama ve bakım-onarım,
Sınav görevi vb.
bilgiler ise okul yöneticileri tarafından Modüle girilecektir.